calendar-circle

اخبار روز

2:39 ق.ظ / 25 آذر 1403

برندینگ در سئو چه تأثیری دارد

برندینگ در سئو چه تأثیری دارد؟

ممکن است برای شما هم این سؤال پیش بیاید که برندینگ در سئو چه تأثیری دارد، برای پاسخ به این سؤال در این مقاله مدیران سئو همراه ما باشید.

برای پاسخ به تأثیر برندینگ در سئو در ابتدا باید در رابطه با برندینگ اطلاعات کسب کنیم.

برندینگ چیست؟

برندینگ همان نام تجاری است که صاحبان مشاغل برای کسب و کارشان انتخاب می‌کنند، برند همان نام تجاری است که هویت همان کسب و کار را نشان می دهد، با استفاده از برندینگ نام تجارت و کسب و کارها را ماندگار می کند.

برندینگ از روش های بازاریابی است که باعث ترسیم تصاویر خوب از یک برند در ذهن مخاطبان می شود، برند ها به لطف برندینگ خوب می توانند در ذهن افراد باقی بمانند، در صورتی که برند کسب و کارتان در ذهن ها باقی بماند هویت ارزشمندی در بین افراد کسب کرده و این ارزش می تواند در افزایش فروش محصولات و خدمات تان تأثیرگذار باشد.

برندینگ در سئو چه تأثیری دارد
برندینگ در سئو چه تأثیری دارد

ابزارهای اصلی برند سازی

اصلی ترین ابزار برای برندسازی را می توان طراحی لوگو، داشتن شعار مناسب، داشتن رنگ سازمانی مناسب، سئو معرفی کرد.

برندینگ چه تأثیری در سئو دارد؟

از آن جایی که گوگل با برندهای معتبر به صورت متفاوت تری در مقایسه با سایر برندها رفتار می کند، سایت هایی که برند قوی داشته باشند با کمترین مقدار کار در زمینه سئو داخلی در موتورهای جست و جو رتبه های بالاتری کسب می کنند، ضمن اینکه کسب و کارهایی با برندینگ قوی پس از اسپم شدن دوباره به جایگاه های اصلی خودشان باز خواهند گشت.

امروزه هر چه که کاربران بیشتر در مورد نام شما صحبت کنند و یا آن را جستجو کنند، گوگل آن را سریع تر در رتبه های بالایی موتورهای جست و جو قرار می دهد.

مطالعه بیشتر:  معرفی بهترین پرینتر برای مصارف خانگی

برندینگ چگونه بر روی سئو تأثیر می گذارد؟

برندینگ می تواند از طریق فاکتورهای مختلفی روی سئو تأثیر بگذارد، در این بخش به معرفی فاکتورهای مهم در برندینگ و تأثیرشان در سئو خواهیم پرداخت.

برندینگ در سئو چه تأثیری دارد
برندینگ در سئو چه تأثیری دارد

نرخ کلیک یا CTR

نرخ کلیک، زمان ماندگاری کاربر در سایت، نرخ پرش از مهم ترین فاکتورها برای موتورهای جست و جویی همچون گوگل عنوان می شوند، گوگل جهت بررسی دقیق کیفیت محتوای سایت ها در قدم اول به رفتاری که کاربران در مقایسه با سایت دارند توجه می کند، به طور مثال در صورتی که یک سایت در رتبه سوم صفحه اول گوگل قرار گرفته باشد، اما کاربران بیشتر از رتبه های اول و دوم روی رتبه سوم کلیک کنند، از طریق بالا رفتن نرخ کلیک، سیگنالی از طرف گوگل ارسال شده و اعتبار آن سایت را افزایش خواهد داد.

ضمن این که در صورتی که مدت زمانی که کاربران در یک سایت می گذرانند بیشتر از سایر سایت ها باشد، از آن سایت یک امتیاز مثبت دیگر نیز دریافت خواهد کرد، همچنین در صورتی که کاربران به محض ورود از یک سایت خارج نشوند نرخ پرش آن سایت کاهش پیدا کرده و امتیاز بیشتری کسب خواهد کرد.

نرخ کلیک سایت به چه مواردی بستگی دارد؟

نرخ کلیک سایت ها به دو مورد عنوان جذاب و برندینگ آن سایت بستگی دارد، این مورد به این معنی است که در صورتی که عنوان شما از سایر رقیب های تان جذاب تر باشد، کاربران بیشتری عنوان را کلیک خواهند کرد، همچنین اگر کاربران معتقد باشند که شما برند معتبری هستید؛ از طریق کلیک کردن نرخ کلیک تان را بالا می برند، در نتیجه از این طریق برندینگ می تواند روی سئو تأثیرگذار باشد.

مطالعه بیشتر:  نکات مهم خرید پرینتر خانگی و اداری

جستجو نام برند

تعداد جستجوی نام شما از نشانه هایی است که برند بودن سایت را به گوگل ثابت می کند، در نتیجه در صورتی که نام یک برند به صورت مداوم در گوگل جستجو شود کاربران بسیاری وارد سایت تان شده و الگوریتم ها به اعتبار سایت تان پی می برند، این موضوع باعث قدرت بخشیدن به صفحه تان شده و در نتیجه سایت تان سئو می شود.

برندینگ در سئو چه تأثیری دارد
برندینگ در سئو چه تأثیری دارد

مشاهده سرچ نام برند در کنسول

صاحبان سایت ها می توانند آمار تعداد کاربرانی را که با جست و جو نام برندشان وارد سایت شان می شوند را از طریق سرچ کنسول بررسی کنند.

 ورودی دایرکت

افزایش ورودی های دایرکت از نشانه هایی است که به گوگل این سیگنال را می دهد که سایت شما شناخته شده و معتبر می باشد، زمانی که کاربر دامنه سایت را به صورت مستقیم در نتایج می نویسد و وارد سایت می شود به ورودی دایرکت معروف است، تنها کاربران از این طریق وارد سایت های معروف و شناخته شده می شوند، در نتیجه از طریق برند سازی ورودی دایرکت افزایش پیدا کرده و سایت تان بهتر سئو خواهد شد.

جستجو نام برند با کلمه کلیدی

جستجو نام برند با کلمه کلیدی از مهم ترین مواردی است می تواند روی سئو یک یا چند صفحه سایت تأثیرگذار باشد، از آن جایی که بسیاری از کاربران ترجیح می دهند که فقط سایت مد نظرشان باز شود در کنار کلمه کلیدی اسم برند را نیز جست و جو می کنند.

منشن بدون لینک

از دیگر فاکتورهای مهم و اساسی در سئو سایت می توان به منشن بدون لینک اشاره کرد، با توجه به الگوریتم های گوگل در صوری که یک سایت معتبر باشد، بسیاری از افراد بدون این که به آن لینک بدهند در مورد آن صحبت می کنند.

مطالعه بیشتر:  تامین صنعت آپادانا: پیشرو در تامین روغن موتور، گریس صنعتی و چسب های تخصصی

در نتیجه در صورتی که در سایت ها برند شما حتی بدون وجود لینک نوشته شود، اعتبار سئوی تان افزایش پیدا خواهد کرد.

برندینگ در سئو چه تأثیری دارد
برندینگ در سئو چه تأثیری دارد

چگونه باید برای سئو سایت برندسازی انجام دهیم؟

در این بخش به طور خلاصه با برخی از راهکاری های برند سازی آشنا خواهیم شد.

  1. محتوا مناسب

با توجه به تحقیقات در صورتی که محتوای وب سایت تان مفید، جذاب و یونیک باشد و با توجه به محتوای مناسب تان سئو سایت صورت بگیرد و به رتبه های بالا برسید برند سازی را نیز انجام داده اید، در نتیجه تولید محتوای با کیفیت را می توان از روش های مهم در برند سازی عنوان کرد.

  1. تبلیغات

تبلیغات برند سازی از دیگر روش های برندینگ مطرح می شود، با تبلیغ برندتان می توانید تأثیرات مثبتی در سئو سایت تان ایجاد کنید.

  1. شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی از دیگر روش های برند سازی و در نهایت سئو سایت عنوان می شود، سوشیال سیگنال یا دریافت سیگنال از شبکه های اجتماعی از مهم ترین موارد در برندینگ است که در سئوی سایت تأثیرات مثبتی می گذارد.

با برند سازی از طریق شبکه های اجتماعی امکان بالا بردن CTR (نرخ کلیک) وجود داشته و می توانید تأثیرات مثبتی را روی جستجوی نام برند، ورودی دایرکت، جست و جوی نام همراه با کلمه کلیدی بگذارید.

اشتراک گذاری:

modiranseo

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

لورم ایپسوم متن ساختــگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیــک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *